Beachtoppen

Frisksportarnas årligen återkommande beachturnering är mycket populär.

Under sommar månaderna  varje tisdagskväll kl 1800 samlas många lag för att ha roligt tillsammans i sanden.

Extra roligt att så många nya spelare hittar till våra fina banor vid Torpet.

Vi lägger ut evenemanget under FB sidan Nyköpings Frisksportklubb.

Beachtoppens regler

Regler för Beachtoppen

Deltagande

Beachtoppen spelas genom att vardera lag normalt har 2 spelare (kan vara mixat) som spelar tillsammans den aktuella tisdagskvällen (när ungdomar är med kan 3 spelare tillåtas).

Matchform

Matcherna spelas om 1 set, som normalt går till 21 (15 i vissa fall). Minst 2 poäng måste skilja i slutresultatet. Det blir minst 3 matcher per lag, oftast fler.

Beroende på hur många lag som deltar, väderutsikter och ljusförhållanden kan olika spelformer tillämpas. Beachgeneralen (se nedan) bestämmer enväldigt vid turneringsstart vilken form av turnering som gäller för kvällen.
Normalt spelar man en dubbelserie om 4 eller färre lag deltar.

Målsättningen med Beachtoppen är att alla ska få spela så mycket som möjligt – och ha skoj!

Spelarlicens

Det är inget krav på beachlicens. Alla spelar på egen risk.

VIKTIGT: Ni som inte har ett färdigt lag måste komma senast 17.45 så att vi hinner skriva spelschemat till 18.00.

Även om du inte har någon “spelkompis” en tisdagskväll så kan du i alla fall komma till Frisksporttorpet. Det brukar alltid ordna sig på något sätt med spelkompis.

Välkomna !

Kontakt och information: Gabriel Hammar, 0708236289 (se också eventen på Facebooksidan Nyköpings Frisksport)